torsdag 1 januari 2009

Förlorad i tiden

Det blev ingen officiell resumé av mitt år 2008 skriven, men jag har försökt mig på att skriva något åt mig själv bara... Efter att jag hade skrivit om februari och januari tog jag en paus. Min starka sida är ju inte att vara kortfattad precis.
Idag slog en sak, som slagit mig så många gånger tidigare, mig. Det är nämligen så att när jag läser mina kompisar i Korsnäs bilddagböcker, bloggar eller dylikt så inser jag hur annorlunda mitt liv kanske sett ut om jag fortfarande bott i Korsnäs. Det kanske inte skulle ha varit så jätte annorlunda, men jag tror att jag eventuellt varit annorlunda som person då kanske. Högre status såhär socialt skulle jag antagligen ha i alla fall. Jag tror inte att jag skulle ha drabbats av mina extrema wannabe tönt perioder... Tänk att det finns människor som har sådana också. Dessutom så tror jag att jag inte hade ritat lika mycket då heller. Det var ju faktiskt tack vare Alex jag började. Samtidigt som jag tänker på hur annorlunda mitt liv kunde ha varit så inser jag att deras liv nu är ganska annorlunda än hur det var det där sista halvåret i Korsnäs, eller hur man nu ska säga. Tiden omformar allt.
Det här blev ju ett lite annorlunda inlägg nu, men det passar väl ganska bra såhär vid årsskiftet. Som en liten bonus tänker jag bjuda på en bild från april 2007.

Det blev en bild i det konstigaste laget kanske. Men jag antar att vi var lite konstiga också... Heh.

4 kommentarer:

  1. Nå, inte vill jag verka anspråkslös eller så, men inte var det väl riktigt jag som fick dig att börja? Jag känner dig så väl att jag vet att du är så envis att du måste själv bestämma dig för att göra något för att faktiskt göra det. :D För övrig är jag imponerad att du ens minns vad som hände vilken månad. Fast det är ju bra, utan minnen är livet inte värt mycket.

    SvaraRadera
  2. haha! april 2007! HAHA pellfolk på bilden då hon va "SOPHIAÄLSKARE"
    men det var mycket kul förr, våren 2007. Man gjorde typ nåt hela tiden juu! Nu vill ju ingen gör nåt nå mer, eller iallfall int far ut i byn på våren eller nåt. its so sad :< haha, COME BACK TO US ! :'D

    SvaraRadera
  3. Jamen Hanna... Jag är ganska osocial igen nu... Jag tyckte ju om en viss person på den där tiden, som fick mig att bli onaturligt social. xD Men ja, I'll come back! Någon gång.

    Jamen Alex, du inspirerade mig sidu, och sen började dA inspirera mig. (H)

    SvaraRadera
  4. HAHAHAJHAHAHAEHAHANHAHAHSSHAHHA. :D

    meen ÄNNNDÅ!

    SvaraRadera