söndag 2 november 2008

Det ultimata sättet för att förhöra sig själv på prov.

Nu har jag kommit på det. Det ultimata sättet för att förhöra sig själv på prov! Det är mycket enkelt, man förhör helt enkelt bara sig själv. Men nej, man ska inte titta i boken, fråga en fråga och svara med svaret man just sett. Istället ska man ta t.ex. en mp3 spelare, spela in frågorna, läsa lite till och sen spelar man upp frågorna och svarar på dem. Ett enkelt sätt för att få reda på vad man INTE kan, dessutom lär man sig när man hittar på frågorna. Hoppas jag. Jag har nämligen inte prövat det själv ännu, för det är vad jag borde göra nu. Imorgon har jag ett jobbigt kemiprov som jag måste få bra i, och ja... Orka öva, det är tråkigt när jag inte minns någonting. Så jag får väl se hur det går nu då! Inga jobbiga föräldrar som klagar över att de måste förhöra mig längre!

Edit: Jag har nu prövat det och ja, det var lite enformigt att sitta och hitta på frågor och sen tog batteriet till mp3:n slut... Så jag övergick till att plugga på vanligt sätt.

2 kommentarer:

  1. DEDÄR HAR JAG ÅXÅ KOMMIT PÅ FAKTIST :)/evve

    SvaraRadera
  2. Okej! xD Men det funkade inte så bra när jag testade det sen, för mig. :)

    SvaraRadera