lördag 22 november 2008

Pepparkakor, musik, snö och lego!

Idag har vi bakat pepparkakor och lyssnat på julmusik! Mysigt, mysigt. Jag har ätit lite för mycket pepparkakor också, men det till trots så vägde jag ett kilo mindre än vad jag brukar ikväll! Förvånansvärt, fascinerande och roligt.
Åh, idag har jag sett min lilla, inte ens en vecka gamla kusin på bild! I tidningen. Jag har inte sett henne på riktigt ännu, men det var roligt att det blev en flicka tycker jag, en liten Mirjam, som hon ska heta. Jag har hittat en massa nya låtar i min "hits 2004" sångbok. Jag har liksom inte lagt märke till dem tidigare utan bara tänkt att de ännu är några låtar jag inte kan. På tal om musik så har jag övat lite på gitarr också, här är en jättebra tab på greensleeves, för den är så pass enkel att till och med jag kanske skulle kunna lära mig att spela den.
Idag hade det också kommit lite snö, men inte märkvärt mycket förstås. Mattias, jag, Agnes och Henrik var ut idag också, vi gick i "bergen" lite, klättrade i träd(!) och gick i snår. Haha, lol. Man fastnade i kvistarna och nyponbuskarna när vi försökte komma ut på vägen utan bli helt våta nämligen. Det hade frusit tunt, tunt med is på vattnet också, det får en nästan att hoppas om en RIKTIG vinter i år, i alla fall ett tag. Plus att jag har byggt med mitt lego BELVILLE med Agnes idag. Jag älskar mitt lego och önskar att alla skulle högakta det lika mycket som jag. Det vill säga inte tappa bort delar... Händer, diamanter och sånt viktigt. Tack för mig, om en vecka är det lillajul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar