lördag 8 november 2008

Meningslös i evigheten

Jag skrev en lite konstig dikt. Sällan jag skriver om just vad jag skrev om nu. Ni vet överhuvudtaget inte vad det handlar om, men jag vet. Dikten blev konstig, inte bra inte bra. Det stör mig lite, men vissa saker är svåra att... Forumulera så att det låter bra. Det är roligt att skriva i alla fall, kunna uttrycka sig.

Strunta är en väg att välja;

Att sluta älska, falla in i tomheten som tornar bakom mig.

Glömma, låta drömmarna blekna.

Smaka bittermandlar med sanning, men fortfarande inte vara lycklig.

Nej, jag ska inte glömma, inte ännu,

jag låter tiden utvisa om vägen bär.

3 kommentarer:

  1. Har du läst/hört Bruno K. Öijers dikter någongång? Dina påminner ibland på hans på något vis. Där är en länk till ett klipp där han reciterar sin dikt "Jag Frös": http://www.youtube.com/watch?v=l7N3wA7ItKQ

    SvaraRadera
  2. Okej, hans är kanske lite mer kufiska, men ändå. :)

    SvaraRadera
  3. Okej, men nej. Det har jag inte. But I'll take a look! ;)

    SvaraRadera