lördag 1 november 2008

Fiktiva/verkliga giftermål.

Jag har blivit ganska bra på att vara glad. Nu till exempel kontrollerade jag mig själv och fortsatte vara glad, ehem.
Igår diskuterade Alex och jag hur det skulle vara om man fick gifta sig med imaginära personer. Det kom på tal genom att han hade hört att japaner ville få gifta sig med fiktiva mangakaräktärer. Själv har jag hört om någon som gifte sig med en barbiedocka för att han ansåg att hans frus själ fanns i den eller något, jag minns inte riktigt, det var så länge sen jag hörde det. En annan gifte sig med ett får, det kan till och med hända att han skiljde sig från sin fru och gifte sig med ett får? Jag minns inte exakt hur det var men jag tror att det hände i Bulgarien kanske.
Giftermål ska ju vara ömsesidigt kan man tycka, men så har det nog bara varit de senaste hundra åren. Eller något, det beror ju på förstås, men tidigare bestämde ju föräldrarna vem man skulle gifta sig med och det händer väl i vissa länder ännu.
Men tänk, det skulle vara ganska coolt, om man fick gifta sig med fiktiva karaktärer. Jag menar vem skulle inte vilja gifta sig med Harry Potter? Sophia Potter, hur skulle det låta? Njanå, kanske Sophia Al'Thor. Nej, lite tråkigt skulle det kanske vara, och till exempel Harry Potter, det skulle ju bli lite först till kvarn om man tänker på hur många flickor som skulle vilja gifta sig med honom. Bigami är ju inte tillåtet nämligen, så tänk på alla stackars flickor som inte skulle få sin vilja fram. Lite krångligt skulle det nog bli, så jag tror att jag håller mig till riktiga, levande människor. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar