fredag 15 augusti 2008

Klockan elva till sju.

Wuuh, det här blir mitt sextioförsta inlägg! Jag har haft den här bloggen i en månad, en vecka och två dagar med idag. Blogspot var nog bättre än blogg.se. Där tröttnade jag, medan jag fortfarande är aktiv här.
Jag gör kanske färdig en till teckning idag, som jag började med igår. Jag hade KUNNAT göra den kalr igår, men ibland orkar man inte. Dessutom så vet jag också vad som gör att jag inte alltid vill rita. I och för sig, jag borde ha vetat det tidigare och det har jag kanske... Men i alla fall, det beror på att jag alltid tycker att jag måste prestera något. Att jag alltid jämför mig. Fast det gör jag ju ALLTID. Men när man provar på något nytt har man inte lika mycket krav, utan det är lite mer fritt. Om jag ska vara ärlig så tänkte prestationskraven hoppa fram igår när jag ritade... Det var därför jag inte gjorde den klar då. Men nu är de borta igen, jag ska rita för att det är roligt.
På måndag börjar jag skolan igen. Fast höstterminen brukar gå fort i jämförelse med vårterminen. Dessutom så kanske jag får lite mer sömn nu när skolan börjar. Det där var en konstig mening antar jag? Men jag kom fram till det idag. Trots att jag skulle gå och lägga mig klockan halv ett på sommaren och vakna klockan nio, så skulle jag ändå vara trött. Inte på kvällen dock. Går jag och lägger mig klockan elva och vaknar sju, har jag sovit mindre, men är betydligt piggare.
Jag är någon sorts morgonmänniska, men inte på sättet att jag blir trött på kvällarna eller vaknar klockan fem på morgonen. Utan snarare att jag blir piggare i längden om jag går och lägger mig tidigare och vaknar tidigare helt enkelt. Sen spelar det ingen roll hur länge jag sover... Eller jo, det gör det. Åtta timmar skulle vara passligt.
Jag förstår om det här inte var så jätteintressant, men undertecknad råkar ha huvudvärk idag på grund av sömnbrist. Det är vad jag tror i alla fall, för jag har huvudvärk.

P.S. Jag kom på en sak. Problemet när jag går i skolan är att jag sover från halv elva eller elva till klockan kvart före sex. Men jag vägrar att stiga upp senare, hejdå! D.S.

2 kommentarer:

  1. blogspot bättre än blogg.se? jag gillar bloggesse men strular ofta. fast blivit bättre sen nya plattformen kom.

    SvaraRadera
  2. Okej... Jamen, det är lättare att få ett snyggt utseende här på blogspot, det var främst därför jag bytte.

    SvaraRadera