söndag 27 juli 2008

Jag tänker bli lärare.

Vet ni vad jag kom underfund med för några dagar sedan? Jag vill nog bli lärare när jag blir stor. I och för sig, det har jag velat sen jag börjat skolan tror jag. Men det senaste året började jag fundera på saker som advokat och psykolog. En bra advokat... En jätte bra advokat skulle jag vilja bli. Ni hör ju hur det låter, jag vill vara bra, bra, bra, bättre, bäst helt enkelt. Och framgångsrik.
Fast så en dag så inser jag att jag faktiskt skulle kunna nöja mig med ett helt vanligt liv och arbeta som lärare, och kanske skriva böcker eller måla tavlor på fritiden. Det skulle jag kanske inte ha tid med om jag var advokat. Men, jag skulle faktiskt kanske kunna nöja mig med ett vanligt liv, jag skulle kunne bli lycklig med ett sådant liv.
Det där var en härlig insikt, det får mig nästan att se fram emot framtiden, allt kanske inte är så tråkigt ändå.
Nu är bara frågan vad för sorts lärare jag ska bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar