tisdag 15 juli 2008

Usch, usch. Hemma...

Jag kom hem för en stund sen. Från Lettland.
Jag tycker att vi hade kunnat vara där lite längre. Det är tråkigt här hemma, det finns ingen mening med någonting. Så jag tänker vara på datorn hela dagen idag, orkar inte göra något annat, jag steg ju faktiskt upp fem minuter över fyra idag. I och för sig idag har jag väl sovit relativt länge om man jämför med natten till Söndag då jag sov tre timmar. Men kan ni tänka er, jag var knappt trött sen på Söndag ändå.
Det var roligt i Lettland, fast jag orkar inte berätta om vad vi gjorde, eller lite kanske. På Lördag så gifte ju Mikael och Solvita sig, och det var ganska intressant. För de hade en massa traditioner och... Ritualer? där. Fast jag orkar inte berätta så mycket nu, det blir så invecklat. Nåja, jag steg i alla fall upp klockan sju och somnade klockan tre. :> På natten då. Nästa dag, den sista dagen, steg jag upp klockan sex. Det var Söndag alltså, och då så var vi bland annat till stranden och simmade lite. Vattnet var mycket varmare än här, fast Gatis sa att det var kallt. Då kan man ju undra hur varmt dt brukar vara.
Förresten så var vi till Solvitas mamma Zigrida och åt på fredagkvällen också. Eller, min faster och de också, och Solvitas syster, samt Gatis och Katrina förstås.
Jag orkade inte ta så mycket bilder, men det var fint där. Och hela det här inlägget blev underligt och konstigt, ni fattar säkert ingenting och just därför så tänker jag säga att vägskyltarna i Lettland är vita och röda istället för gula och röda. Sådär. Ännu konstigare, men btw, nu ska jag dö. (Ta det inte bokstavligt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar