onsdag 9 juli 2008

Sophia eller Sophia?

Hej. Jag undrar om jag är för aktiv? Haha, men det spelar väl ingen roll ändå, för det är knappast någon som läser det här. Som ni kanske ser så har jag laddat upp en gammal, gammal bild på mig här bredvid. Jag tror att den är tagen år 2003? När jag gick i tvåan, eller på sommaren efter tvåan.
Jag brukar fundera lite, för tänk, där var jag bara Sophia. Inget annat. Man var sig själv, bara sig själv. Då menar jag inte att jag försöker vara någon annan än mig själv nu, det är bara det att jag har åtminstone tre stycken olika sidor av mig själv. De kan växla om på en sekund nästan, och det är kanske det som gör att de känns så olika. Men när man var liten tänkte man inte så mycket, man var liksom bara. Man behövde inte heller tänka vad folk skulle tycka en, man gjorde mer hur man tyckte och det man själv tyckte att var roligt.
Sen har jag också börjat fundera på om man kan byta personlighet. Eller snarare om jag har bytt. För när jag tänker tillbaks på när jag var mindre så var jag så annorlunda, det är i alla fall vad jag trodde. Men vid närmare eftertanke så kanske jag inte är så annorlunda, jag har bara fått mig själv att tro att jag är på ett annat sätt än vad jag är och så har jag också fått alla andra att tro det. Så i princip så är jag faktiskt så som jag beslöt mig för att jag vilja vara förut nu, jag lever som att jag var så, och jag är helt enkelt så. Jag har blivit så och jag kan inte vara som jag var förr längre, trots att jag tillika så visar jag kanske inte den sidan utåt. Vad vet jag... Men det visar ju att det är relativt möjligt att välja hur man vill vara? Eller, nästan. Det är så lite jag vet, jag kanske har helt fel, men det var nu bara någon tanke som for genom mitt huvud det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar